Falu határ...újabb kertlistás

Ébredés után nem sokkal már csodaszép napsütés és kellemes idő fogadott. A reggelit sem kaptam be, csak pár sütit és irány a pintycsapat a falu határban. Sok liba mozgott a Kis-Balaton felől és Fertő irányából is érkeztek. Majd Krisztike kijött hozzánk Violával a karján. Éppen Józsi bácsival ballagtunk vissza aki egy rókakotorékot mutatott, ekkor már láttam, hogy nejem kiszúrt valamit. Egy kis sólyom űzött egy galambot, kert listás lett a faj, mert egy fordulót tett a kertünk felett, majd kiült a kiszáradt fenyvesben egy fa csúcsára, aztán szokásához híven üldözőbe vette a nagy pintycsapatokat a napraforgótábla felett. Mint egy mini vándorsólyom. Majd idehaza fincsi reggeli. És irány egy kis gyöngybagoly les. Már a gondnok úgy fogadott, hogy van ám bagoly! Egy új költőládás helyen jó adag köpetet gyűjtöttem. Apácatorna  falu elején egy csodaszép hím cigánycsukot láttam, nem is tudom mikor volt utoljára télen, havas tájon e tavaszi madárfaj... Majd Gyurka megmutatta a Tüskevári-legelőn gróf Zichy István 1853-1895 sírját, pompás hely puszpángokkal és hatalmas nagy életfával. Gyuri mesélte, hogy jó tizenöt éve még kovácsoltvas kerítés vette körül. Ahogy a interneten utána néztem akkor még Kisjenő volt a település ahol elhunyt a kamarás, talán vadászbalesetben. Ma Somlójenő határában fekszik. Találtunk egy idős, csodálatos erdőrészt, benne egy ölyv fészket. Bolyongtunk egyet a fák között. Majd az éves fajlista bővült két búbos cinegével az erdei fenyvesben, az autó felé tartva...
A kis sólyom nem mai felvétel.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések