Mai madarászás - törpe sólyom

Igen hideg idő van errefelé, a napsütés hiánya, az alattomos szél, a pára csökkenti a hőérzetet. Ennek ellenére egy jót madarásztam ma. Első körben libákat néztem meg, jó érzés volt a fagyos repcetáblán gyalogolni a domb élig, majd feltűnt a lilik csapat. Ma nem volt extra köztük, és jóval kevesebb a liba. Majd egy törpe sólymot (Falco columbarius) láttam Vas megyében. Kocsiból szúrtam ki, átrepült egy rozsdás kidőlt csőre, roppant jól mutatott a barnás, piciny ragadozó rajta. Irány baglyászni, Dukán, Kissomlyón sok a fenyő, de olyan hideg volt, hogy hamar behúzódtam a kocsiba. Duka kúriái, szép bár, düledező házai nagyon tetszettek, Kissomlyón a hatalmas gesztenyefa ugyanúgy. Majd itt a fánál egy idős nénivel beszéltem, aki mesélt arról, hogy gyöngybagoly költött még gyerekkorában, a toronyban. A templom igen jó helyen van, érdemes lenne beládázni. Majd "fülesezni", mentem! Kedvenc parkomban 11 + 1 szuperül kint ült. Annyira szépek ezek a telelő baglyok, hogy nem szeretném egy napon se elmulasztani őket, így téli időben. Aztán a nap meglepetése, s-bár, itt minden évben sok a telelő mezei pacsirta- 90 fős csapata repült fel egy repceföldön, immáron megyénkben kalandozva. Még a tornai kanyarban kék galambozni voltam, de semmi. A mai napot két hím kékes rétihéja emelte. A fotó illusztráció, nem a mai madár.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések