Élménytár vélemények


Nagyon szépen köszönjük az újabb véleményt:

 

Alig vártam azon a bizonyos júliusi hétfő reggelen, hogy a Bakony IC befusson a devecseri állomásra. Mikor megérkeztünk, Gábor már ott volt, hogy vele és a kisfiammal együtt közös madarászatra, bagoly nézésre induljunk. Ám útközben a várakozás érzését elsősorban nem ez váltotta ki bennem, hanem az új könyv, amiről Gábor már annyit mesélt a telefonbeszélgetéseink során. Aztán végre kezembe vehettem, belelapozhattam, és elsőre csak annyit tudtam mondani magamban, hogy ASZTA...! Pedig még egy sort sem olvastam el. Mégis, valahogy már első pillantásra, első fogásra, érintésre ott motoszkált bennem, hogy ez jó lesz! Mert olyan jó illatú, és kivitelre is egy igazi élmény! Öröm kézbe venni, kellemes, bársonyos a tapintása, kívül, belül igényes, jó a papír, és minőségi a nyomtatás is. Aztán pár fejezet elolvasása után már eszembe jutott egy régi reklám szlogen egy részlete: tartalomhoz a forma, …! És igen! Jó anyagban a kiváló tartalom! Egy műben a kellemes, fűszeres, humoros irodalom, és a lenyűgöző természetfotók. Én meg mindkettőt nagyon szeretem. Így számomra az egésznek nagyszerű ritmusa van, szóval lüktet! Gábor munkásságát már régóta ismerem, ám Péter fantasztikus stílusával csak most ismerkedtem meg. A történeteket olvasva pedig a korábbinál is jobban érzem azt, hogy mai, nullák és egyesek sorában fuldokló világ legtöbbször semmitmondó bitjei mennyire távol állnak tőlem. Az oly gyakran csak mobiltelefon kijelzőbe süppedt arcok láttán néha hatalmába kerít az érzés: élnek ők egyáltalán? Vagy csupán léteznek egy furcsa digitális burokban? Pedig jobbra, balra, előttük, mögöttük, szóval mindenhol élet. Nagybetűs ÉLET! Hahóóóó!! Miért nem veszitek észre, milyen szép?? Sajnos az élet sokakat nem érdekel. És különben is, az élet állandóan csak útban van, fojtsuk meg, irtsuk ki, tapossuk el, törjük, tépjük le, mert kell a helye valami másnak. Talán feleszmél az olvasó, hogy nem így kellene!

Mindenesetre uraim, a könyvetek valóban egy Élménytár! Gratulálok! Örülök, hogy az első oldalon Gábor tollából ezt olvashatom: Péter barátomnak sok szeretettel ajánlom! Ami azt illeti, én a magam részéről késő esti órákban, enyhén behűtött, félszáraz rozéval fogyasztom! Ja, és jól alszok utána, hiszen ez egy KÖNYV. Egy KÖNYV, ezért nem áraszt kék fényt.

 

Zséder Péter



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések