Mai buli (baglyos nap)

A mai napon indításnak erdőt javasoltam magamnak. Szép havas tájon a Tüskevári-erdőben kezdtem a „napot” a reggeli begyújtás után. Elsőre a Petivel frissen kihelyezett odúmat lestem meg, és fotóztam a „táblázatomhoz”. ilyenkor, a legjobb, ha a bejáratra ragadt pihetollakat lessük. Hát volt! Pedig nincs egy hónapja, hogy kitettük. Majd a közelében lévő Robival kipakolt odú volt a következő. Mesés erdőben gyalogoltam, harkályos fák között. Mint a fotó is mutatja, odaragadt pihetoll és egy nagyobb toll rögtön a tulajt jelezte. Lépteimre egy szürke macskabagoly kirepült az odúból. Gondolkodtam, hogy meglesem a nagy odvas fát a legelőn, abban mindig van bagoly. Természetes odúban! Hát ennyi olyan szép a mai napra, hogy majd később. A kocsihoz egy másik úton gyalogoltam vissza, érintve egy újabb odúmat, ezt is Robival tettük ki. Na, ilyen még nem volt, hat darab macskabagoly köpet volt az odú alatt az avarban. Bár itt már tudtam, hogy van lakója. Most az erdőt vágják, nem hinném, hogy benn van, de remélhetőleg tavaszra befejezik ebben az erdőrészben a munkát. Haza mentem egyet hárs teázni. Majd erdei füleseket lestem meg, két olyan helyen jártam, ahol korábban láttam telelő füleseket. Egy falu csavart füzeit is érintettem, mert egy előadásom alakalmával mondták, hogy itt is telelnek. Valamint egy kúria mesés kertjét néztem meg. Itt jó pár éve nagy számban teleltek, most a két helyen nem voltak bagók. Irány egy templomkert. Itt aztán mega volt! Olyan 24-27 madár lehet két fenyőn. Alattuk és több fenyő alatt nagy mennyiségű köpet. Majd visszajövök gyűjteni. Utam a kuvikos istálló felé vezetett, felmentem a padlásra. Friss köpet, bár kis mennyiségben, és sok –sok ürülék, jelzi, hogy nappalozásra használja a kuvik az épület padlását. Madarat nem sikerült megfigyelni. Macskabagoly köpetet nagyon régen gyűjtöttem, a napokban szétszedem, kíváncsi vagyok a zsákmányállatokra.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések